iPhone Değişen Parça Nasıl Anlaşılır? | Fixplan® Türkiye

iPhone değişen parça nasıl anlaşılır? iPhone cihazlarda parça değişimi yapılmış, yenilenmiş, değiştirilmiş (swap) veya kişiselleştirilmişse ..

İkinci el bir iPhone satın almak, tasarruflu olsa da riskli durumları vardır. Bunlar iPhone’un yenilenmiş cihaz olması, önceden onarım görmesi, anakart değişimi yapılmış olması gibi durumlardır. Neyse ki Apple artık satın aldığınız iPhone’un yenilenmiş olup olmadığını, kullanılan parçanın orijinal olup olmadığını anlamanızı sağlayacak yenilikler getirdi. Bu yazımızda iPhone değişim cihazı nasıl anlaşılır? ve iPhone değişen parça nasıl sorgulanır? gibi sorulara cevap veriyoruz.

iPhone’un Yenilenmiş, Değiştirilmiş veya Kişiselleştirilmiş Olduğu Nasıl Belirlenir?

Bir iPhone cihazının ne durumda olduğunu durumunu cihaz modelinin önekininde anlayabilirsiniz. Bilindiği üzere yeni iPhone cihazların model numaraları MN572LL/A şeklinde görünmektedir. Bu numarayı görmek için:

  • iPhone’da “Ayarlar” uygulamasını açın
  • Genel > Hakkında > Model Numarası, adımlarını takip edin.

Model numarasını tespit ettikten sonra hangi harf ile başladığına bakın.

  • M ile başlıyorsa: Yeni cihaz anlamına gelmektedir. Cihaz yeni alınmıştır.
  • F ile başlıyorsa: Yenilenmiş cihaz anlamına gelmektedir. Yani cihaz Apple tarafından yenileme işleminden geçmiştir
  • N ile başlıyorsa: Orijinal olarak satın alınan cihaz bir servis talebi nedeniyle, iPhone garanti kapsamından bu modelle değiştirilmiştir.
  • P ile başlıyorsa: Gravürlü kişiselleştirilmiş cihaz anlamına gelmektedir. Yani cihaz satın alındığında bir gravür ile özelleştirilmiştir.

Bu harf kodlarına bakarak artık bir iPhone’un yeni, yenilenmiş veya değiştirilmiş olup olmadığını belirleyebilirsiniz.

iPhone Orijinal Parça Nasıl Anlaşılır?

Model numarasında bulunan harfler cihazın yenilenmiş olup olmadığını anlamanızı sağlamaktadır. Fakat cihazda değişen bir parça olup olmadığını göstermemektedir. Bunu anlamak için yapabileceğiniz testler ve kontroller vardır. Örneğin ekranın değişip değişmediğini ve orijinal olup olmadığını anlamak için ekran boyutu ve çerçevesini inceleyebilir ya da orijinal olduğuna emin olduğunuz bir ekranla karşılaştırabilirsiniz.

iPhone’larda orijinal parça değişimini anlamanın en kolay yolu iPhone servis geçmişini kontrol etmektir.

iPhone Servis Geçmişi Nedir ve Nasıl Kontrol Edilir?

iOS 15.2 ile Apple, iPhone cihazlarında onarım yapılıp yapılmadığını görmenin kolay bir yolunu sundu. Bu özellik, bir parçanın beklendiği gibi çalışmaması durumunda da uyarı vermektedir.

iOS’un önceki sürümlerinde bir iPhone onarımında bilinmeyen parçalar kullanılmışsa bir uyarı gösteriliyordu. Ancak iOS 15.2, orijinal Apple parçalarının kullanılıp kullanılmadığını da gösteren bir servis geçmişi listesi sundu.

Bu özellik iPhone modeline göre daha fazla veya daha az ayrıntı gösteriliyor.

  • iPhone 12 ve 13’te pil, ekran veya kamera değişimlerine ilişkin ayrıntıları,
  • iPhone 11’de ise pil veya ekranın değiştirilip değiştirilmediğini,
  • iPhone Xr, Xs modellerinde pilin değiştirilip değiştirilmediğini, iPhone servis geçmişi sayesinde görebilirsiniz.

Nereden Kontrol Edebilirim?

iOS 15.2 veya iOS 16 çalıştıran iPhone’unuzda Ayarlar uygulamasını açın. Daha sonra Genel > Hakkında adımlarını takip edin.

Parçalar ve Servis Geçmişi” bölümü seri numarasının altında görünecektir.

Parça ve servis geçmişi yalnızca iPhone’unuzda bir parça değiştirilmişse veya bir parça beklendiği gibi çalışmıyorsa gösterilir. Bir parçaya birden fazla servis uygulandıysa yalnızca en son uygulanan servis görünür.

ÜCRETSİZ KARGO

Türkiye’nin her yerinden ücretsiz kargo ile cihazlarınızı gönderebilirsiniz.

Yurtiçi Kargo: 434 686 616

ANKARA
İZMİR
Diğer Haberler
SaaS & App Webflow Template - Atlantic - Crafted by Azwedo.com and Wedoflow.com
Premium Teknik Servis.

Fixplan teknik servislerinde iPhone tamir işlemi yapılan tüm telefonlara garanti verilmektedir. Apple modellerinin tamiri, alanında uzman, mesleki yeterlilik sertifikasına sahip ve gerekli eğitimleri almış teknisyenler tarafından yapılmaktadır.

Ücretsiz Kargo

Türkiye’nin her yerinden ücretsiz kargo ile cihazlarınızı gönderebilirsiniz.

Yurtiçi Kargo

Ankara: 434 686 616
İzmir: 714 693 930

Şubeler / Servis Noktaları

Sorularınız, randevu, adres ve iletişim bilgileri için lütfen şehir seçiniz.

Şube Seçiniz

Bu internet sitesinde belirtilen fiyatlar farklılık gösterebilir ve tüm modellere hizmet sunulamayabilir.
Kampanya ve indirimler modellere ve arızalara göre değişiklik gösterebilir ve/veya geçerli olmayabilir.

Phone®, iPad®, Apple Watch® ve Mac®, Apple® Inc. şirketinin ticari markasıdır. Diğer tüm ticari markalar ilgili sahiplerinin mülkiyetindedir. Fixplan ve burada yer alan hizmet ile makaleler, Apple veya burada görünen diğer ticari markaların ilgili sahiplerinden herhangi biri tarafından sponsorlu, anlaşmalı ya da bağlantılı değildir. Her ofis bağımsız birer franchise işletmesidir.

Fixplan® Türkiye